Iedereen kent inmiddels het immens populaire social mediaplatform Instagram wel. Met meer dan 1 miljard gebruikers is het in ieder geval één van de snelt groeiende social media platformen. Deze enorme groei zorgt natuurlijk ook voor meer concurrentie wanneer jouw bedrijf aanwezig is op Instagram. Jezelf onderscheiden is daarom heel erg belangrijk. Een grote achterban is hierin de sleutel. Maar hoe krijg je meer volgers op Instagram?
Hoe krijg je meer volgers op Instagram?
Je biedt je diensten of producten aan, zorgt voor interactie met klanten en zorgt voor goede productfoto’s. Echter zie je het aantal volgers niet echt groeien. Hoe kan dat nou? In deze blog geven wij vier tips om het aantal Instagram volgers voor jouw bedrijf te laten groeien.
Gebruik hashtags
Zorg voor regelmaat
Adverteer
Optimaliseer de kwaliteit
Dus hoe krijg je meer volgers op Instagram? Aan de hand van deze vier punten leggen wij het je uit.
Gebruik hashtags
Hashtags zijn ontzettend populair onder Instagram gebruikers. Het is uiteraard belangrijk om hashtags te gebruiken die relevant zijn voor de content die jij plaatst. Bied je voedingssupplementen aan? Gebruik bijvoorbeeld #voedingssupplementen en #nutrion. Heb je nog niet zoveel volgers? Gebruik dan hashtags die goed aansluiten bij je product of dienst maar niet zo vaak worden gebruikt. Hierdoor krijg je namelijk een hogere ‘engagement-rate’ op die hashtags. Instagram plaatst berichten met een hoge engagement-rate bovenaan. Zo is de kans dus een stuk groter dat je gevonden wordt door (potentiële) klanten! Instagram bied de mogelijk om tot 30 hashtags te gebruiken per post. Hou het echter bij een aantal relevante hashtags ten behoeve van het gebruikersgemak.
Zorg voor regelmaat
Laten we eerlijk zijn: het is niet interessant om een bedrijf te volgen die niks te melden heeft. Het is dus belangrijk om je te realiseren wat je klanten willen zien en wanneer ze dit willen zien. Wanneer je drie keer per week wat post blijf je relevanter voor je klanten en denken ze vaker aan je bedrijf dan wanneer je één keer in de twee weken een bericht op Instagram zet.
In de business-tab van je Instagram pagina is het mogelijk om statistieken te bekijken en er achter te komen wat de beste tijd is om een bericht op Instagram te zetten. Instagram bied namelijk de mogelijkheid om te kijken wanneer jouw volgers Instagram gebruiken. Het is dus slim om je berichten online te zetten op het moment dat het grootste deel van je volgers online is. Dit zal een positieve invloed hebben op je engagement-rate.
Adverteer
Je hebt vast wel eens gehoord van personen of bedrijven die Instagram volgers kopen en zo dus enorm populair lijken. Ons advies hierin is simpel: nooit doen! Het lijkt misschien leuk om een grote volgersbase te hebben, maar wanneer je 20.000 volgers hebt en je krijgt 300 likes op een bericht valt dit natuurlijk al snel op, ook bij potentiële klanten. Dit is enorm schadelijk voor je bedrijfsreputatie en mensen zullen je niet meer vertrouwen. Daarnaast bieden deze volgers je totaal geen kansen in de zin van nieuwe klanten, ze zijn namelijk hartstikke nep.
Maar hoe kan je dan wel adverteren op Instagram? Adverteren op Instagram is een belangrijk deel van Social Media marketing. Het doel hiervan is meer volgers krijgen die passen bij jouw product of dienst. De mogelijkheden hierin zijn enorm.
Optimaliseer de kwaliteit
Je product of dienst kan nog zo goed zijn, wanneer je foto’s niet in orde zijn zal je niet veel volgers krijgen op Instagram. De kwaliteit van je foto’s is dus essentieel. Iedereen kijkt eerst wel even naar de kwaliteit van de berichten voordat ze een bedrijf volgen, zeker wanneer ze het bedrijf nog niet kennen. Het is dus belangrijk om je te onderscheiden van je concurrenten en om zo goed mogelijke kwaliteit te leveren. Zorg er ook voor dat de berichten die je plaatst passen bij de stijl van je bedrijf. Een vaste stijl werkt over het algemeen het best.